JellyPages.com

Ya Asdiqo'..:D

Saturday, March 17, 2012

Rahsia seorang lelaki Ghuraba':

 Assalamualaikum...
P: Kenapa awak tak pernah minta gambar saya walaupun dah lama kita berkawan?
L: Bagi saya itu bukan satu kepentingan. Saya hanya akan lihatnya bila sampai masanya. (Lihat hanya untuk melamar).
P: Kenapa awk tak pernah minta nombor fon saya?
L: Itu mungkin akan menjadi perangkap syaitan antara saya dan awak.
P: Kenapa awak tak penah puji saya macam laki2 lain puji awek dorang?
L: Puji2an hanya untuk Allah yang Maha Esa.
P: Kenapa awak tak macam lelaki lain, yang selalu bergurau senda dengan perempuan2?
L: Rasulullah saw tidak pernah bergurau dengan mana2 perempuan bukan mahram. kecuali isteri2nya sahaja.
P: Kenapa awak terlalu tegas dengan perempuan2 yang cuba kenal dgn awk?
L: Umar Al-Khattab seorang yg tegas. Saya mahu mencontohi beliau. Lelaki dan perempuan ibarat magnet. kalau saya bersikap terlalu mesra, perempuan2 akan mengambil kesempatan atas kemesraan saya dan ini akan menimbulkan satu harapan dalam hati mereka. Saya sangat cintakan wanita sebab itu saya tidak mahu mengecewakan mereka. Allah lebih mengerti. Wassalam...
P: Allahu Akbar... Ini pertama kali saya jumpa lelaki seperti awak....
>perbualan kt atas nie ana dapat dri facebo0k..h0pe dpt memberi manfaat n pngajaran kpd smua.. =D

0 comments: