JellyPages.com

Ya Asdiqo'..:D

Thursday, November 15, 2012

Enjoying My Trip...

wah nak citer nie..hihi..pada hari ahad, isnin n selasa baru2 nie ana pergi lawatan ke Cameron Highlands..yuhuu..

Ahad
Kami bertolak pada pukul 8.30 pagi...dalam 6 jam gak laa perjalanan kami ke sana..kmi pi sana xtggal di chalet ke ap ke..kmi cam bercamping laa...kmi menginap berdekatan ngan bukit berembun..memang best laa..petang tu kmi kemas2 barang..mula2 kena tidur lam khemah pastu kenapa entah cikgu suruh semua tidur lam rumah dengan cikgu perempuan..huhu..nasib kitorang baik...gipun petang tu hujan...haa malam plak kami pegi pasar malam...huhu ap lg borong laa..malam sejuk der...

Isnin
Bangun pagi memang sejuk gila...nak mandi un takut sebab sejuk sangat..hihi..pagi tu kitorang ada aktiviti mendaki bukit di Bukit Berembun...bayangkan kami daki 2 jam setengah...memang mencabar laa..mana tak nya laluan naik turun naik turun..pastu bila dah tanah rata kna naik pulak pastu turun balik..haha..tapi nie baru laa mencabar ckit an..pastu nak balik tempat kem kami kami kna jalan plak c0z bas xkan ambil...s0 mau xmau kena laa jalan..jauh tu agak laa...kitorang lalu jalan hutan yang ada track..erm balik je kitorang rest jap..pastu dapat tau cikgu bg mandi sungai...woohoo..sungai dia sejuk der..lagi sejuk dari sungai lain rasanya...petang kitorang pi MARDI...dalam tu ada taman bunga, ada laa beberapa tanaman spt tomato ditanam kat sana...pastu kitorang pegi kedai yg jual teh..ana beli teh hijau tuk bawa balik..malam plak kami pegi pasar malam lagi...malam nie ana xbeli ap2 sgt sebab semalam dah borong..huhu..

Selasa
Kami start kemas barang tuk balik...kami keluar dari tempat kmi menginap tu lam kul 10 pg lebih kurang...then kami pi Bee Farm..kat sana ana beli sayur fresh tuk ibu ana...hihi..kemudian kitorang pi tmpat yang boleh kitorang beli tuk cenderahati kaa...ap ka..then destinasi terakhir Al-Mashoor Strawberry..kat sini kami dapat beli strawberry fresh laa...erm kemudian kami bertolak pulang...