JellyPages.com

Ya Asdiqo'..:D

Sunday, July 22, 2012

Ahlan Wasahlan ya Ramadhan Kareem..



Alhamdulillah, tahun nie kita masih diberi peluang oleh Allah SWT utk melaksanakan rukun Islam yang ke-3 iaitu berpuasa di bulan Ramadhan..hri nie dah masuk 2 hri umat Islam berpuasa...macam mana puasa tahun nie??...sem0ga lebih baik brbanding tahun sebelumnya^^,..citer pasal ramadhan...seperti yang kita tahu ramadhan merupakan bulan untuk umat Islam dimana kita diwajibkan berpuasa dan pd bulan ini jgalah pintu syurga dibuka dan dikunci pintu neraka serta syaitan2 di tambat pd bulan ini..

Sabda Rasulullah SAW: Sesungguhnya telah datang kepada kamu bulan Ramadhan,bulan yang diberkati dimana Allah telah memfardhukan ke atasmu puasa. Dibuka padanya pintu-pintu syurga dan ditutup pintu-pintu neraka, ditambat padanya syaitan-syaitan. Padanya satu malam lebih baik daripada seribu bulan, siapa yang dihalang kebaikannya sebenarnya dia telah dihalang kebaikan yang banyak. 
(Hadith diriwayatkan oleh Imam Ahmad dan an-Nasaie daripada Abu Hurairah)

"Barangsiapa berpuasa pada bulan Ramadhan kerana iman dan mengharapkan pahala, maka semua dosanya yang telah lalu diampunkan."
(Hadith riwayat Bukhari dan Muslim)

Subhanallah...teng0k betapa cintanya Allah SWT kpd hambanya...s0 kita hamba yg kerdil di atas bumi Allah nie hendaklah sentiasa melakukan ibadah dan kebaikan..rebutlah peluang ni sebaik mungkin...pada bulan ramadhan juga Allah telah menyembunyikan satu malam yang penuh keberkatan iaitu malam Lailatulqadar pd 10 malam terakhir...alangkah indahnya sesiapa yg bertemu dgn malam Lailatulqadar..haa antum dan antumna semua pergi solat terawih x???siapa yang pergi tu Alhamdulilah...solat terawih nie hnya dilakukan sebulan setahun...s0 sama2 laa kita s0lat terawih..ngee~~,

"SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA"

0 comments: